2013 årsresumé
DATUM: 2013-12-27 | TID: 16:35:00 | KATEGORI: Dagbok

 
Januari. Årets första månad. Det var kallt, -15, och mycket snö. Jag fotade mycket och hade några photoshoots med Emilia och Alva. Jag, Natalie och Emilia bakade muffins en dag. En gång efter skolan åkte vi pulka med plastpåsar i Kronis haha. Jag beställde och fick hem en egendesignad kalender och en Sommaren 2012 fotobok som jag blev jättenöjd med! Var och såg en balett på operan med mormor.
 
 
Februari. I februari hände det mycket och det var en bra månad! Det var semmeldagen och alla hjärtans dag, och jag bakade muffins med geléhjärtan. Fotade mycket fina vinterbilder. Klassen åkte till Finland en vecka för att bo där som utbytesstundenter så det var sjukt kul! Jag sov över hos Emilia en helg och vi fotade och åt pizza och myste. I slutet av månaden åkte jag med familjen till Andorra på skidsemester.
 
 
Mars. Mars inleddes med att åka från Andorra till Barcelona och tillbringa en helg där med shopping och turistande. Barcelona blev min nya favoritstad, ääälskar't! Köpte min älskade Longchamp väska där. Denna månaden började snön sakta smälta och jag var med vänner och gick på bio, fotade och var i stan. Myste med doftljus på earth hour. Blev lätt beroende av kiwi och åt det hela tiden. Gjorde om mitt rum helt och fixade en fotovägg. Firade påsk och i slutet av månaden åkte jag till Finland på påsklovet.
 
 
April. Månaden när våren kom på riktigt. Det började blir varmare och vårblommorna kom. Fotade mycket vårbilder. I början av april kom jag hem från Finland. Fick en plattång som jag lockade håret med mycket. Åt sushi, var med vänner, upptäckte VS och köpte två bodymists, hade shortspremiär och en massa annat. Utbytesstudenterna från Finland kom till Sverige och vi gjorde en massa kul. Bland annat gick vi och spelade Cybertown, vilket var sjuuukt kul! Sista April firade jag valborg med Emilias familj.
 
 
Maj. Det blev varmare och jag började använde shorts mycket. Kungsträdgården var så himla fint och rosa och var där och fotade och åt yogurtglass. Gjorde också egen yogurtglass! Var i Dalarna en helg med pianogruppen och bodde på hotell. Vi gjorde en körresa också, till Göteborg där vi gick på Liseberg. I maj badade jag för första gången och solade mycket. Hade vattenkrig med tjejerna och hade en bra månad helt enkelt!
 
 
Juni. I juni slutade skolan, och dagarna innan hade vi knappt några riktiga skoldagar. Badade, solade och tog det lugnt mest. Var på Gröna Lund med vännerna. På skolavslutningen gick vi och badade efteråt. Jag fyllde år och fick min dator. Sedan åkte jag till Helsingfors till min kompis Anna och hade en rolig vecka med henne. Vi gick till Linnanmäki, Serena och en massa annat kul. Sedan firade vi midsommar innan jag och Alva åkte på seglarläger. Det blev den bästa veckan på sommaren!
 
 
Juli. Åkte till Finland och var där under hela juli. Var mest på landet och solade, badade, bastade, fotade, träffade kusinerna och allt annat vi brukar göra på landet. Var hos min morfar en vecka också. Jag tog tåget till Emilias landställe och var där en vecka och hade det mysigt. I slutet av juli åkte vi till Helsingfors och bodde på hotell där några nätter.
 
 
Augusti. Sommarlovet forsatte, jag kom hem från Finland. Träffade kompisar, fotade, var på tennisläger och badade och solade. Var och tittade på midnattsloppet. Sedan började skolan igen och allt gick tillbaka till det normala. Jag firade kräftskiva och åt kräftor. Inte den mest spännande månaden, men det var en rätt skön månad ändå.
 
 
September. Jag var i Köpenhamn med familjen en helg och shoppade och turistade. Fotade även mycket och var med kompisar. Jag och Emilia gick en kväll och fotade med hennes grannars skateboard i solnedgången och fick riktigt bra bilder! Min lillebror fyllde år så jag bakade minion-muffins till hans kalas. Aava hade också födelsedagsfest. Vi var alla tjejer där och sov över och hade kul! September var en bra månad.
 
 
Oktober. Det blev höst på riktigt med fina färger på träden och solnedgångar. Fotade mycket porträtt och höstlöv. Det blev höstlov och halloween och jag hade halloweenfest. Vi klädde ut oss och sov över och såg på skräckfilm så det var mysigt. På lovet åkte jag till Finland och på båten köpte jag mina älskade rosa Ugg's. Vi träffade också Zara Larsson i tunnelbanan en dag efter skolan.
 
 
November. Månaden inleddes med höstlov i Finland. Sedan forsatte november med shopping, fikor och att vara med kompisar. Gjorde fruktfat med några vänner en kväll och doppade frukten i nutella, muuums! Catching Fire hade premiär och vi var och såg den. Så himla bra! Hade praovecka på ett sjukhus också.
 
 
December. December är inte över än, men det här är vad som har hänt hittills. Det har varit massor av konserter med kören, bl.a lucia, advent, jul och Mandelas Minneskonsert. Jag sjöng solo inför en fullsatt storkyrka och det gick jättebra. Denna månaden har det hänt väldigt mycket. Jag har varit med vänner, till exempel fikat på nyöppnade Starbucks och myst framför filmer. Min bästavän Emilia flyttade till Finland och vi hade en överraskningsfest för henne. Sen blev det jul som jag har firat med familjen och fått en massa fina presenter och ätit god mat. Fick min älskade iPhone5S. Slingade håret och det var även snö ett litet tag. Året kommer avslutas genom att fira nyår och inleda ett nytt, förhoppningsvis bättre 2014!
 
Det här var mitt år och inlägget tog låång tid att skriva, men det var faktiskt riktigt kul att gå igenom alla bilder igen. 2013 har varit ett bra år och jag hoppas att 2014 blir minst lika bra!

♥ SKRIVET AV Anonym

Jag förstår att det tog lång tid att läsa men det var RIKTIGT kul att läsa och se alla bilder! Jag hoppas att du kommer att fortsätta med din blogg- det är jättekul att läsa och se massor av fina bilder!!!

Svar: Tack så jättemycket! Blev verkligen glad, tack! Klart jag kommer fortsätta med bloggen, kram :)
Ellinors foto

DATUM: 2013-12-27 | TID: 18:26:29
♥ SKRIVET AV Anonym

jag menar lång tid att skriva

DATUM: 2013-12-27 | TID: 18:27:33



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?