Hemmagjord yogurtglass
DATUM: 2013-05-10 | TID: 15:06:40 | KATEGORI: Mat o godsaker

Hej! Imorse låg jag mest ute på altanen och solade. Det är nästan för varmt i solen nu, skönt! Förresten så ska jag till Dalarna imorgon och stannar där över helgen men jag kommer kanske mobilblogga därifrån.
 
Såg ett recept på yogurtglass på en blogg så jag provade det. Sjukt gott, prova! Receptet finns längre ner. Det går fort att göra och man behöver inte sätta in det i frysen eller nåt. Egentligen så ska man inte ha hallon i, men när jag var och handlade så fanns det bara ett litet paket mango kvar så jag tog en hallon-mangomix istället. Man kan ju variera smaken med olika bär och frukter. Det blev gott ändå men glassen blev rosa istället. Sen hade jag mariannekross på. Rekommenderas! 
 
 
Mango-, hallon- och passionsfruktsglass
 
3-4 portioner
 
Ingredienser
250 g frusen mango i bitar
250 g frusen mango- och hallonmix i bitar
4 passionsfrukter
1 msk farinsocker
1 1/2 dl grekisk yoghurt
pistagenötter, grovt hackade (eller som jag gjorde, ha mariannekross på)
 
Gör så här:
1. Lägg mango, hallon, farinsocker och yoghurt i en matberedare.
2. Dela passionsfrukterna på mitten och skrapa ur fruktköttet med en sked. Använd en sil för att pressa fruktsaften ur fruktköttet och tillsätt endast saften till innehållet i matberedaren.
3. Mixa tills du har en slät och mjuk glass. Servera omedelbart med hackade pistagenötter. 
 
Recept från http://mittskafferi.com/




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?