"Sluta tro att du är nåt"
DATUM: 2014-03-14 | TID: 20:21:00 | KATEGORI: Tankar o åsikter

Som rubriken lyder, den kommentaren har jag fått några gånger. Sluta tro att du är nåt.
 
 Nej nej nej nej NEJ. Svaret är nej. Jag tänker aldrig sluta tro att jag är nåt, aldrig sluta tro på mig själv. För vet ni vad? Om du inte tror på dig själv, vem ska då göra det?
  Lägg inte ner dina drömmar för att det är "dåligt" att våga ta plats i Sverige, för att folk direkt reagerar negativt. Vadå ska den där personen komma här och ta plats, då ska vi allt trycka ner henne. Lite så är det. Folk vill se dig göra bra ifrån dig, men aldrig bättre än dom. För då ska man sluta tro "att man är nåt".
  Vi tar Nellie Berntsson som exempel. Hon är en ung tjej, har en framgångsrik blogg, är duktig på att rida, har mycket fans och massor av andra stora projekt vid sidan av som många andra trettonåringar inte ens vågar drömma om. Jag säger inte att hon är perfekt eller att hon aldrig gjort några fel, men hon är ett bra exempel. Hon får ta otroligt mycket hat dagligen. Men hon står rakryggad och fortsätter sin karriär, medan hatarna snackar skit och sprider rykten bakom ryggen på henne. Och det finns en anledning till att hatarna är just bakom henne.
  För anonyma hatare på nätet är nog de flesta bekanta med. Allt från "du är ful" till den lik mitt exempel till riktigt grova saker. Men vet ni vad? Om någon väljer att anonymt sitta och hata på någon annan över nätet så har den en anledning, och det är ofta avundsjuka.
  Ingen ska behöva må dåligt över hatkommentarer. När någon hatar på mig får jag bara lust att skratta. Seriöst? Speciellt den här kommentaren är så otroligt dum. Alla är vi nåt, och alla vill vi nog innerst inne bli nåt större. Fotbollsproffs, sångare, storbloggare. Det är bara några exempel. Det är få som lyckas, men det betyder inte att man inte får drömma, hoppas. Utan drömmar och hopp skulle livet vara så himla trist. Jag brukar tänka att det är nog såna hatare är: just trista och hopplösa. För att själva få bättre självkänsla tänker de väl att de kan trycka ner nån annan. Dra med någon annan i fallet.
  Så till sist vill jag bara säga till er att ni aldrig ska sluta tro på er själva. Strunta i om dom runt omkring dig säger att du aldrig kommer lyckas med det du vill, att du ska sluta tro att du är nåt. För det är du. Så gå ut och gör nåt av ditt liv. Ett två tre go!
 

♥ SKRIVET AV Stella

Skit bra skrivet! Du är gryyym!!

Svar: Taaaack så mycket! Du är ännu mer grym <3
Ellinors foto

DATUM: 2014-03-14 | TID: 21:12:28
♥ SKRIVET AV Karin

Bra inlägg!!!

Svar: Tack!!
Ellinors foto

DATUM: 2014-03-14 | TID: 21:14:18
♥ SKRIVET AV Alva

Så jävla bäst du är Elli!

Svar: Tack Alva du är bäst <3
Ellinors foto

DATUM: 2014-03-14 | TID: 21:32:41



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?